dinsdag 15 januari 2008

Gespot (1)

Examens zijn soms zware periodes voor studenten, pauzes zijn dan ook een must have na lange periodes van droge stofobservaties in een vaak nog droger brein. Maar sommige studenten kunnen maar moeilijk afstand nemen van hun studiemateriaal. Zo zag ik gisteren op een van mijn dagelijkse fietstochten een mannelijke student op zijn bureaustoel voorbij rollen aan de overkant van het water. Het was een onafscheidelijk duo, die student en zijn stoel. Samen gleden ze oneindig verder over de stropkaai langs de schelde, richting Sint Lievenslaan. Ik volgde met mijn fiets op een afstand, nieuwsgierig aan de overkant op het tempo van zijn bureauwieltjes, tot dat hij een kot binnenging en ik afdraaide richting eindigheid.

3 opmerkingen:

Dries zei

Tweede zin klopt niet volgens mij. Moet het niet zijn "kunnen toch geen afstand nemen"? Het moet in elk geval een hilarisch beeld zijn geweest.

(Het betrof wel degelijk 6u10 des ochtends. Ik meende dat nachtjedoor zou resulteren in examentjedoor, doch dat draaide dus anders uit.)

Bram zei

Aja, ik heb het aangepast. Inderdaad het was een surrealistisch, doch hilarisch beeld!

Anoniem zei

Bedankt voor een interessante blog